IN ATENTIA MEMBRILOR SCMD CARE AU PRIMIT DECIZII DE REGULARIZARE A PENSIILOR
ANUNT IMPORTANT
Membrii SCMD care au primit decizii de regularizare privind “recuperarea sumelor incasate necuvenit cu
titlu de prestatii de asigurari sociale” si doresc sa conteste aceste
documente cu titlu executoriu la instanta de judecata (prin actiuni
separate) in termen de 15 zile calendaristice de la data comunicarii
(data de pe stampila postei), pot opta pentru una din urmatoarele trei
variante:
1. Reprezentarea prin avocatul care
a formulat actiunea in anulare a Deciziei de revizuire.
2. Reprezentarea prin consilierii
juridici ai SCMD
3. Reprezentarea personala. Membrii
SCMD au si aceasta optiune, in baza modelului de contestatie/cerere de chemare
in judecata oferit de sindicat.
Instanta
competenta este cea la care s-a deschis/se afla actiunea de baza (contestarea
deciziei de revizuire)..
Membrii
SCMD care doresc sa deschida actiunea prin avocat se vor prezenta la sediul
acestora avand asupra lor urmatoarele documente in 3 xerocopii, astfel:
- Decizia de regularizare (incl anexa)
- Plicul in care au primit decizia
- Actul de identitate
- Decizia de revizuire, ultima varianta (numai prima fila)
- Decizia veche de pensionare (cea valabila in dec 2010, eventual si un talon din dec 2010)
Membrii
de sindicat care doresc sa fie reprezentati de consilierii juridici ai SCMD,
vor depune personal la instanta, in doua exemplare, documentele precizate mai
sus, la care se adauga cererea de chemare in judecata (a carui model este
prezentat mai jos), certificatul de membru SCMD si certificatul de grefa
obtinut de la instanta unde se afla pe rol dosarul privind decizia de revizuire
a pensiei. Pe al treilea exemplar al dosarului, registratura instantei va
aplica stampila de primire a documentelor, cu mentiunea datei respective,
numarului de inregistrare a dosarului si termenul fixat de instanta. La
depunere este obligatoriu sa prezentati, in original, actul de identitate.
Dosarul inregistrat la instanta (ex nr. 3) se va preda la Departamentul Juridic
al SCMD.
Modelul
de contestare/cererea de chemare in judecata (contestarea se face direct in
instanta, in termen de 15 zile de la comunicare) se afla mai jos:
………………………………………………………………………………………………
Tribunalul
TIMIŞOARA
Sectia a
…….. Conflicte de munca si asigurari sociale
DOMNULE
PRESEDINTE
Subsemnatul …………………………………………. domiciliat in ……………………..,
str........................ nr............bl..........sc.....ap.......,
cnp.......... ……………….., posesor al CI/BI seria ……. nr …………., eliberat de
………….., la data de …………….., in calitate de contestator, in
contradictoriu cu Casa
de pensii sectoriala a ………… cu sediul in
……………….., str. …………….., nr. …, sector …., (in continuare creditor)
formulez prezenta:
CONTESTATIE LA EXECUTARE
a Deciziei de regularizare nr………. din …………. privind
recuperarea sumelor incasate necuvenit cu titlul de prestatii de asigurari
sociale (in continuare titlu executoriu), comunicata la data de …………. conform
dispozitiilor art. 403 C.Pr. Civ.
Pana la solutionarea pe fond a contestatiei la executare,
solicit instantei sa suspende punerea in aplicare a titlului executoriu, cu
aplicarea dispozitiilor art. 403 alin. (1) si (3) C.Pr.Civ.
In cazul in care instanta va admite contestatia la
executare, solicit aplicarea dispozitiilor art. 244, alin (1), pct 1 C.Pr.Civ.
in sensul suspendarii dispozitiilor prevazute in decizia de regularizare sus
mentionata, pana la solutionarea definitiva si irevocabila a Dosarului civil
nr. ……/……/…………, aflat pe rolul ………………. (se mentioneaza instanta), care
are ca obiect anularea Deciziei de revizuire a pensiei nr …………… din …………..,
emisa de Casa de pensii sectoriala a …………. Dovada existentei dosarului de
anulare a deciziei de revizuire o fac prin Certificatul de grefa anexat.
MOTIVELE DE FAPT
Decizia de
regularizare nr. …… din …………. a stabilit, in conformitate cu
prevederile art 6 alin. (1) si (2) din OUG nr. 1/2011 si in baza Deciziei de
revizuire nr …….. din ……………., (pe care o anexez in copie) ca in perioada
……………………… s-au platit si incasat necuvenit drepturi de pensiei in suma totala
……….. lei determinata conform buletinului de calcul anexat.
In temeiul art. 179 si art. 181 din Legea nr.
263/2010 s-a dispus recuperarea de la beneficiar (titularul deciziei de
revizuire) a sumei de ………. lei, reprezentand drepturi
incasate necuvenit in perioada …………………………….., cu mentiunea ca anexa la decizia
de regularizare nu contine intervalul de timp in care se va face recuperarea
sumei de bani si rata lunara aferenta.
Aceasta regularizare reprezinta o noua diminuare a pensiei
subsemnatului cu ……….. lei (…..% din cuantumul net al pensiei revizuite) si cu
…….. lei (…...% din cuantumul net al pensiei stabilite la data pensionarii in
baza legii anterioare Legii nr. 119/2010).
Fata de aceasta noua diminuare, consider ca ea este
nejustificata si in consecinta formulez prezenta contestare la executare a
Deciziei de regularizare nr ….. din ………., intrucat o instanta de judecata
nu s-a pronuntat cu privire la nulitatii deciziei de revizuire emisa de
Casa de pensii sectoriala a ……….., actiune care face obiectul dosarului
nr. ………….., cu termen de judecata la ………….., la sediul Tribunalului
Timişoara.
In temeiul dispozitiilor art. 402, alin (2) C. Pr. Civ
solicit instantei sesizate sa ceara de indata Casei de pensii sa depuna la
dosarul cauzei copiile actelor care au stat la baza calcului cuantumului
deciziei de revizuire si de regularizare, avand in vedere stransa legatura de
cauzalitate intre cele doua acte.
Apreciez ca cererea mea privind contestatia la executare si
suspendare a Deciziei de regularizare nr. ………….. din …………… pana la solutionarea
definitiva si irevocabila a contestarii deciziei de revizuire este prevazuta de
dispozitiile art. 244, alin (1), pct 1, C.Pr.Civ. si este justificata din
urmatoarele considerente: prevenirea unei pagube iminente si care nu s-ar putea
recupera. Precizez ca aceasta regularizare imi creeaza in mod direct si
nemijlocit doua componente urgente: lipsa mijloacelor de intretinere, ce va
determina o degradare a calitatii vietii si sanatatii subsemnatului, respectiv
imposibilitatea de a-mi achita lunar debitele pe care le am la ………………, pe care
le dovedesc cu inscrisurile anexate (acest paragraf se dezvolta de fiecare
petent in parte in functie de situatia concreta).
Mentionez ca la data la care am contractat aceste credite,
pensia pe care o aveam pana la momentul decembrie 2010 era in cuantum de ……..
fata de ……………, cat va rezulta in urma regularizarii. Tin sa precizez faptul ca
aceasta regularizare va dura o perioada de timp suficient de lunga pentru ca eu
sa pot face obiectul unor executari silite ale bunurilor mobile si imobile
ce-mi apartin ca urmare a neachitarii la timp a debitelor (indiferent de natura
lor: plata intretinerii, utilitati, rate banci etc. ( se dezvolta de
catre fiecare petent, in functie de situatia sa concreta. Copiile actelor care
sustin cererea se vor adauga la anexe)
Precizez ca nu detin alte venituri suplimentare care sa
acopere aceasta noua scadere a cuantumului pensiei in procent de ……..%, ca
urmare a Deciziei de regularizare.
TEMEIUL DE DREPT
Imi intemeiez cererea pe dispozitiile art. 403 C.proc. civ.
si art. 172 si 173 din OG nr. 92/2003, privind Codul de procedura fiscala,
republicat.
In sprijinul cererii mele arat ca pana in prezent s-au
pronuntat hotarari judecatoresti, unele definitive si irevocabile (la Curtile
de Apel din Ploiesti, Timisoara si Bucuresti ), care atesta temeinicia
contestarii deciziilor de revizuire emise de casele de pensii sectoriale, precum
si solutii de suspendare a deciziilor de regularizare pana la solutionarea pe
fond a contestatiei la executare (TM Bucuresti), motiv pentru care consider ca
regularizarea pensiei mele nu poate fi pusa in aplicare pana cand nu se
constata existenta sau inexistenta nulitatii Deciziei de revizuire, pe
care am contestat-o.
Fata de cele prezentate, solicit instantei admiterea
prezentei cereri si suspendarea Deciziei de regularizare nr……… din ………….,
emisa de casa de pensii sectoriala a …….. pana la judecarea definitiva si
irevocabila a dosarului nr. …………, privind Decizia de revizuire, conform
art.244 C.Pr.Civ.
Anexez in probatiune, in exemplarele necesare comunicarii (2
exemplare):
- Copia Deciziei de regularizare (incl anexa) nr……..…din …………
- Copia plicului in care s-a primit decizia
- Copia actului de identitate
- Copia Deciziei de revizuire, ultima varianta (numai prima fila)
- Copia Deciziei initiale de pensionare (cea valabila in dec 2010
- Copiile taloanelor de pensii corespunzatoare fiecarei decizii
- Certificatul de membru SCMD
- Etc.
NOTA: Pana la primul termen de judecata voi depune si Certificatul de grefa din care sa rezulte existenta pe rolul instantei a dosarului ce are ca obiect contestarea Deciziei de revizuire.
Data
…………………….
Semnatura …………….
DOMNULUI PRESEDINTE AL
TRIBUNALULUI TIMIŞOARA
_____________________________________________________________
Observatie:
Petentii care nu apeleaza la
serviciile avocatilor vor depune la instanta si cereri pentru certificatele de
grefa.
Va prezentam mai jos modelul unei
astfel de cereri (pe care il puteti gasi, de asemenea, la sediul SCMD sau la
instanta):
Tribunalul
Municipilui Bucuresti
Secţia a VIII-a
Civila
Dosar nr. …………………………..
Termen: …………………………….
DOMNULE PREŞEDINTE,
Subsemnatul/a …………………………………..
nascut/a la …………………………, cu domiciliul în
………………………….. Str…………………………..…. Nr. …..
posesor al CI/BI seria …… Nr ………….. CNP …………………………….. , membru al
Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate,in calitate de reclamant in
dosarul nr............................ al acestei instante, cu termen de
judecata la data de ..………………, va rog sa-mi aprobati
ELIBERAREA UNUI CERTIFICAT DE GREFA
din
care sa rezulte existenta pe rolul instantei a acestui dosar.
Mentionez
ca certificatul solicitat imi este necesar la solutionarea dosarului nr. ……………………..
aflat
pe rolul Tribunalului Municipiului Bucuresti, avand ca obiect suspendarea
executarii silite in baza titlului executoriu, respectiv a Deciziei de regularizare
nr. ……….. din ……… emisa de Casa de pensii sectoriala a ………………………….
Temeiul
de drept:
Imi
intemeiez cererea pe dispozitiile art. 148 C.Pr.Civ.
Anexez
alaturat chitanta de plata a taxei judiciare de timbru si timbru judiciar.
Semnatura
……………………. Data ……………
DOMNULUI PRESEDINTE AL
TRIBUNALULUI MUNICIPIULUI TIMIŞOARA