COMUNICAT
În data de
25 aprilie a.c. s-a desfăşurat şedinţa Biroului Operativ al Filialei 1
Timişoara a SCMD în urma căreia se fac următoarele precizări:
I.
-
Deoarece în luna mai vom primi Deciziile de
regularizare, prin care vom fi obligaţi să restituim retroactiv diferenţele
dintre cuantumurile pensiilor iniţiale (L164 şi L179) şi a celor revizuite(OuG
1/2011), s-a dispus postarea pe site-ul scmd
timisoara şi afişarea la sediul din str. Liviu Gabor nr. 4 et. 1 (hol) a
modelelor de documente necesare suspendării acţiunii de executare silită. Pentru
obţinerea Certificatului de grefă este însă nevoie de existenţa unei acţiuni în
instanţă, de contestare a deciziilor de revizuire a pensiilor.
-
Pentru cei care au primit răspuns (negativ) de la casa
de pensii sectorială (Hotărâri ale comisiilor de contestaţii) nu sunt probleme,
deoarece documentele acestora au fost depuse, primii trei colegi având dosarul
nr. 1948, iar pentru ceilalţi se va afla numărul dosarului în data de 03 mai.
-
În situaţia celor care au predat documentele numai pe
baza Notificării , am stabilit cu avocatul Izgirean că trebuie şi acestea
depuse şi înregistrate săptămâna viitoare, pentru ca cei care vor primi
deciziile de regularizare să poată acţiona pentru suspendarea executării
silite. Chiar dacă există riscul ca judecătorul să respingă acţiunea ca
prematură, neexistând o hotărâre a comisiei de contestaţii (de fapt aceasta se
atacă în justiţie şi nu decizia în sine !), acţiunea de suspendare a aplicării
deciziei de regulatizare se poate susţine.În această situaţie, acţiunea de
contestare a deciziilor de revizuire a pensiilor poate se poate relua când (şi
dacă) vor sosi într-un final hotărârile comisiilor de contestaţii, cu reluarea
de la capăt a întregului algoritm.Există unele informaţii neconfirmate oficial
( „pe surse”), că instanţele vor accepta începerea acţiunilor de contestare şi
fără existenţa hotărârilor, care nu s-au transmis în termenul legal.
-
Biroul Operativ recomandă membrilor filialei care vor
fi puşi în situaţia mai sus menţionată, să se adreseze avocatului nu individual
ci în grupuri de câteva persoane.
II.
Ca urmare a depunerii la instanţă
a primelor rânduri de documente în vederea contestării deciziilor de revizuire,
a rezultat necesitatea modificării ordinii în care acestea trebuie aşezate,
după cum urmează:
- Copie Cartea de identitate;
- Copie Contestaţia deciziei de revizuire, cu ataşarea (capsarea)copiei facturii fiscale de la poştă şi a copiei confirmării de primire a contestaţiei;
- Copie Decizia de revizuire (OuG 1/2011) cu ataşarea (capsarea) copiei plicului;
- Copie Decizia de recalculare(L 119);
- Copie Decizia de pensie care se doreşte a fi menţinută (L 164;L 179).
ATENŢIE
! Este imperios necesar ca pe aceste copii data şi numărul să fie perfect lizibile
. În caz contrar, petentul va menţiona „Conform cu originalul, Nr... Data...”
şi va semna;
- Copie cupoane pensie (cupon pe legea veche, preferabil din dec. 2010 şi cupon cu pensia revizuită, după ianuarie 2012);
- Copie Notificare, cu ataşarea (capsarea) copiei facturii fiscale de la poştă şi a copiei confirmării de primire a notificării.
- (Dacă este cazul) Copie Hotărârea comisiei de contestaţii de pe lângă Casa sectorială de pensii, cu ataşarea (capsarea) copiei plicului respectiv.
ATENŢIE
! Deoarece între data de pe plic şi data la care documentul a ajuns în posesia
celui în cauză există un decalaj de câteva zile, petentul va scrie pe copia
plicului „Conform cu originalul, primit în data de ...”) şi va semna.
Toate documentele se vor preda ca şi până
acum, în 4 exemplare şi cu menţionarea „Conform cu originalul” şi semnătura pe
fiecare filă.
III.
Biroul
Operativ a stabilit convocarea Adunării Generale a Filialei pentru data de
marţi, 15 mai orele 17.00, care va avea loc la sediul din str. Liviu Gabor nr.
4, et. 1 sala Auditorium, cu următoarea ordine de zi:
1. Situţia desfăşurării
acţiunilor în instanţă la Tribunalul Timişoara şi la Curtea de Apel Timiş;
2. Modul de acţiune pentru
contestarea în instanţă a deciziilor de regularizare şi pentru suspendarea
executării silite a pensiilor;
3. Măsuri pentru punerea în
apălicare a Acordului de colaborare cu USL Timiş;
4. Organizarea şi participarea la
acţiuni sindicale-o obligaţie continuă pentru fiinţarea organizaţiei noastre.
5. Discuţii.
Preşedintele Filialei 1 Timişoara
a SCMD
Col(r) Radu Aromânesei