15 decembrie 2013

Comentariu

... ce aveţi cu SCMD ?!

Citind Comunicatul –Apel nr. 35 din 10.12.2013 al Biroului Permanent Central al ANCMRR mă încearcă nişte sentimente contradictorii, pentru că l-am cunoscut bine pe Domnul General(r) Mihai Iliescu, cel care se doreşte a fi spiritus rector al respectivei organizaţii.
Sub comanda Domniei Sale am executat multe trageri de luptă cu rachetele antiaeriene atât în poligonul din ţară, cât şi în stepa deşertică din zona Astrahanului sovietic. Nu pot să nu mi-l amintesc în poligonul de la Aşuluk , concentrat asupra indicatorului de observare circulară, solicitându-mi, în vederea combaterii, coordonatele şi parametrii de zbor ale ţintelor descoperite de operatorii mei. Eram, de la soldat la comandant de brigadă, un tot cu un singur scop : îndeplinirea misiunii ! Sună patetic, dar aşa simţeam noi atunci, şi ne întorceam în ţară mândri că ţintele au fost descoperite şi nimicite, stârnind admiraţia arbitrilor care nu prea aveau consemn să fie îngăduitori cu românii, singurii „aliaţi” fără consilieri sovietici în unităţile lor...
A venit apoi decembrie 1989, când planşeta cu situaţia aeriană generală  se umpluse cu informaţii false , primite prin reţelele de înştiinţare centralizată, despre multitudinea de ţinte aeriene care „invadaseră” spaţiul aerian al României; la insistenţele comandantului brigăzii, i-am raportat că pe indicatoarele radarelor noastre (care au rezistat bine la bruiaj) , nu avem nimic în zona de acţiune.
Anii au trecut, drumurile s-au despărţit, dar nu pot să nu recunosc că în amintirea activităţii desfăşurate în trecut, la propunerea Domniei Sale, am fost trimis într-un schimb de experienţă într-un poligon din Texas.
Ceea ce se întâmplă acum, este o altă poveste, şi îmi vine greu să înţeleg de ce fostul meu comandant este atât de înverşunat împotriva celor care militează activ pentru repunerea în drepturi a celor care, „prin numeroase eforturi şi renunţări” , au contribuit din plin la clădirea atâtor cariere militare de excepţie.
Pe de altă parte, cred că cei care asemenea Domniei Sale contestă dreptul SCMD de a exista, au dreptate ; SCMD nu trebuia să se înfiinţeze, deoarece exista ANCMRR !
 Conducerea ANCMRR, bucurându-se de  „îndelungata  legitimitate istorică, de recunoaştere fără precedent, prin acte de guvernare şi de comandă militară”a organizaţiei, trebuia să împiedice bulversarea sistemului militar şi abuzurile împotriva celor care şi-au asumat „misiunea sacră din fragedă tinereţe”.
Conducerea ANCMRR , autocaracterizată prin „probitate militară şi morală” , trebuia să acţioneze aşa cum dictează „spiritul de camaraderie, demnitatea şi onoarea uniformei militare, valoarea inestimabilă a jurământului de credinţă faţă de ţară şi neam depus de militar”, şi să se opună răsturnării valorilor ierarhiei militare, desfiinţării calităţii de militar pentru cei care constituie coloana vertebrală a Armatei de rezervă.
A făcut aşa ceva conducerea ANCMRR ? NU !
Şi atunci...

Col(r) Radu AROMÂNESEI
(fost comandant al Bateriei de Conducere Automatizată a Complexelor RAA)